Bugün Demlediğim Japanese Cold Brew

Mbks35

JokerinAmcaOğlu
Katılım
8 Tem 2025
Yazın gelmesiyle hepimiz biraz biraz soğuk demleme metodlarına kayıyoruz. Forumda da böyle bir başlık olmadığını görünce bilgi, deneyim ve reçete paylaşımı açısından güzel olur diye düşündüm.

Ben japanese demleme sezonunu açınca genelde büyük buz kalıplarına suyumu önceden tartarak dolduruyorum. Sonrasında bir de buzu tartmakla uğraşmıyorum. Demleme yapacağım karafı ve bardağımı buzla doldurup buzlukta tutuyorum hep. Karaf olarak da genelde switchin kendi karafını kullanıyorum. Spesifik olarak bu karafı seçme sebebim doğrudan süzülen kahvenin büyük buzun üstüne temas etmesi. Daha hızlı soğumayı sağlıyor bana kalırsa.

Neyse açılışı da ben yapmış olayım. 😂

Dripper ve Filtre: v60-02 Trad Filtre
Kavurucu: Khaldi Coffee
Kahve: Kenya Wanrich (18/05 kavrum)
Oran: 20/310
Buz Miktarı: 80 gr
Su: Assu 98 C (sıcakta 92C ile çözmüştüm, ilk 2 döküşte kettle kapağını açık tuttum, son 2 döküşte taktım)
Öğütüm: Zp6s 3.5 Click (sıcakta 4.0 click ile öğütmüştüm)
Döküşler: 40/140/200/230

2025-2026 sezonu içerisinde denediğim 7-8 kenyadan domates tatmayan tek kenya bu olduğundan kendisiyle ayrı bir bağım var 😂

Under ya da over katman almadığım güzel bir sonuç elde ettim. Yeşil elma ve kayısı tadım notlarını çok net alırken malik asidite de tatlı bir eşlikçi oldu. Tadım notunda karamel mevcut, ancak soğuk demlemede almak pek mümkün değil bana kalırsa. Yaz boyunca içebileceğim güzel bir günlük japanese kahvesi oldu.
 

Atifk

Yeni Kahvesever
Katılım
14 Ara 2025
Yazın gelmesiyle hepimiz biraz biraz soğuk demleme metodlarına kayıyoruz. Forumda da böyle bir başlık olmadığını görünce bilgi, deneyim ve reçete paylaşımı açısından güzel olur diye düşündüm.

Ben japanese demleme sezonunu açınca genelde büyük buz kalıplarına suyumu önceden tartarak dolduruyorum. Sonrasında bir de buzu tartmakla uğraşmıyorum. Demleme yapacağım karafı ve bardağımı buzla doldurup buzlukta tutuyorum hep. Karaf olarak da genelde switchin kendi karafını kullanıyorum. Spesifik olarak bu karafı seçme sebebim doğrudan süzülen kahvenin büyük buzun üstüne temas etmesi. Daha hızlı soğumayı sağlıyor bana kalırsa.

Neyse açılışı da ben yapmış olayım. 😂

Dripper ve Filtre: v60-02 Trad Filtre
Kavurucu: Khaldi Coffee
Kahve: Kenya Wanrich (18/05 kavrum)
Oran: 20/310
Buz Miktarı: 80 gr
Su: Assu 98 C (sıcakta 92C ile çözmüştüm, ilk 2 döküşte kettle kapağını açık tuttum, son 2 döküşte taktım)
Öğütüm: Zp6s 3.5 Click (sıcakta 4.0 click ile öğütmüştüm)
Döküşler: 40/140/200/230

2025-2026 sezonu içerisinde denediğim 7-8 kenyadan domates tatmayan tek kenya bu olduğundan kendisiyle ayrı bir bağım var 😂

Under ya da over katman almadığım güzel bir sonuç elde ettim. Yeşil elma ve kayısı tadım notlarını çok net alırken malik asidite de tatlı bir eşlikçi oldu. Tadım notunda karamel mevcut, ancak soğuk demlemede almak pek mümkün değil bana kalırsa. Yaz boyunca içebileceğim güzel bir günlük japanese kahvesi oldu.
On numara konu olmuş abi hem ben özelden rahatsız etmekten de kurtuldum. Senin sırayla paylaştıklarını ve paylaşılanları denerim 😁
 
Son düzenleme:

Mbks35

JokerinAmcaOğlu
Katılım
8 Tem 2025
Dripper ve Filtre: Hario Switch - Trad Filtre
Kavurucu: The Roast Room
Kahve: Santa Lucia (18/05 kavrum)
Oran: 25/330
Buz Miktarı: 80 gr
Su: Assu 96 C
Öğütüm: Zp6s 4.5 Click

Döküşler:
Mandal kapalı 45 sn 50 ml blooming. 10 saniye akış bekleme.
55. Sn mandal kapalı 150 ml e tamamla, 1:40 da mandal aç.
2:00 de mandal kapalı 250 ml e tamamla. 2:45 de mandal aç. 3:10 bitiş.

Blooming hariç her döküşten sonra bir kez güçlüce karıştırdım ve alabildiğinde agresif döküşler yaptım. Bol buzlu bardakla servis ettim. İçimi son derece keyifli, güzel bir soğuk tercihi kahve. Reçete de ilk defa denememe rağmen güzel çalıştı.

Sitrik ve malik asidite bir arada ama asla yorucu değil, şekerli iyice olgunlaşmış bir ananas yer gibi. Uzaklardan da biraz biraz kakao. Fresh ve içimi baymayacak bir kahveymiş.

İlginç bir şekilde buz çözüldükçe ve bypass oldukça kahveden karpuz, nane notaları alıyorum. Öyle ki kahve jairo arcila watermelon infüze mi diyeceğim neredeyse 😂

Ama funky karakterli bir natural, belirtmeden de geçemeyeceğim. :D
 
Üst