Cafec Filtre Kağıtları Ve Arasındaki Farklar

Siz hangi filtre kağıdını kullanıyorsunuz?

  • Cafec Traditional

    Kullanılan: 53 22.9%
  • Cafec Abaca

    Kullanılan: 51 22.1%
  • Cafec TH-1

    Kullanılan: 7 3.0%
  • Cafec TH-2

    Kullanılan: 2 0.9%
  • Cafec TH-3

    Kullanılan: 39 16.9%
  • Hario

    Kullanılan: 79 34.2%

  • Kullanılan toplam oy
    231

portakalhalil

Uzman Demleyici ☕
Katılım
20 Ocak 2022
  • CAFEC Abaca & Traditional Filtre Kağıtları


Kahve sektöründe birçok çeşit filtre kağıdı bulunuyor ancak seçim yaparken sadece kağıt ve hangisi olursa olsun fark olmayacaktır diye düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. CAFEC Abaca ve Traditional filtre kağıtları “İki Tarafı Krepeli” yapıya sahip. Cafec, bu özelliği imza teknolojilerinden olan sıcak hava kurutma(Air-Through Dry) sistemiyle sağlıyor. İki taraftaki krepe yüksekliklerinin dengesi sayesinde, kağıt ve demleme ekipmanı arasında yeterli hava katmanı oluşarak, suyun akışı ideal hızda gerçekleşiyor.


  • FİLTRE KAĞIDI

Özgün Kağıt Üretim Teknolojisi sayesinde Hava Kurutma ile “İki Tarafta Krepe”

Standart kağıt üretim işleminde kağıt, ısıtıcı silindir ile kurutulur ve bu işlemde kağıdın bir tarafındaki krepe, yani yüksekliği sağlayan katman preslenmiş olur. Diğer taraftan CAFEC kağıtları, standart işlem ile presleme yerine basınçlı sıcak hava ile kurutma işlemine tabi tutulur. Böylece iki taraftaki krepelerin yüksekliği korunur. İki Taraflı Krepenin yüksekliklerinin dengesi sayesinde neredeyse tüm toz kahve partikülleri krepe tutunur. Bu sayede çamurlaşma olmadan temiz içim bir kahvenin keyfine varabilirsiniz. Dahası İki Taraflı Krepe, suyun pürüzsüz biçimde akışını sağlar.


  • CAFEC filtre kağıtlarının Avantajı

CAFEC filtre kağıtlarının üretimi

krepe_sicakhava.png



Hava İle Kurutma | Islak kağıt, yatay pozisyonda sıcak hava ile kurutulur. Böylece kağıt iyice kuruduğunda krepe iki tarafta da kalır.



Picture3.png

CAFEC filtre kağıdının sıkı gözeneklere sahip dokusu sayesinde su akışı stabil ve hızlıdır.

Standart kağıtların üretimi

rotatif_tambur_kurutma.png



Islak kağıt basınç ile rotatif sıcak tambur üzerinde kurutulur ve böylece tambur kısmındaki yüzey krepesi düzleşerek tek taraflı krepeli kağıta dönüşür. Ayrıca kağıt esnetildiği için krepe yüksekliği de azalmış olur.



Picture4.png

Diğer kağıtların doku gözenekleri sıkı olmadığı için su akışı stabil olmadığı gibi tutunmaya da sebep olabilir.




  • Farklı Kavurma Seviyeleri İçin Özel Kağıtlar
“Kahvenin tadı kavrumuna bağlıdır denir ancak tek değişken bu değil. Akış hızını ve sıcaklığı kontrol etmek de oldukça önemlidir.”

CAFEC kurucusu; Shigeji Nakatsuka’ nın, yıllarca kahve kavurmuş ve demlemiş birisi olarak hep aklında olan bir düşünce vardı. “Lezzetli bir kahveyi evde kolayca nasıl demleyebilirim?” Ve bu düşünce herkesin kendi evinde kolayca harika bir kahve demlemesini sağlama hayalinde dönüştü. “Kolayca… evde… nasıl…?”

Yüksek kaliteli kağıt filtrenin öncüsü olarak, Nakatsuka kağıt ile bu soruya bir cevap aramaya çalıştı. Kağıt yapısı üzerinde çalışarak, kağıdın kurutma yöntemlerini değiştirdi ve sonunda uygun demleme hızını kontrol edecek 3 farklı kağıt filtre geliştirdi. “TH-1 Aroma ve Temiz İçim, TH-2 Gövde ve Tatlılık, TH-3 Dengeli Lezzet.” Yıllarca kaliteli kağıt ve lezzetli bir kahve üzerinde çalışan ve sadece CAFEC tarafından üretilebilen bu filtreler yeni bir dönemin başlangıcı oldu ve CAFEC, “Günlük kahvenizi yudumlarken yüzünüzdeki mutluluğu görmek istiyoruz!” düşüncesini sizlere aktarmayı amaçladı.

  • TH-1 Filtre Kağıdı
Aroma ve Temiz İçim
– Kalınlık-1: Kalınlık 0.15mm

– Yoğunluk: Yüksek

– Tek Tarafı Krepeli (İç taraf krepesiz, dış taraf krepeli)

Kağıdın iç tarafında krepe bulunmuyor ve böylece iç taraf yüzey alanı oldukça küçük. Kahvenin toz partikülleri bu alana tutunarak az miktarda su akış alanı kalmasını ve suyun kağıt içinde yoğunlaşmasını sağlıyor. Suyun kağıt içinde yoğunlaşmasıyla oldukça fazla aroma ortaya çıkıyor. Dış taraftaki krepe sayesinde dışa tarafa çıkan suda çözünmüş kahve düzenli bir akışa sahip oluyor. Kağıt yoğunluğunun yüksek olması, neredeyse tüm toz partiküllerini ayrıştırarak temiz içimli bir bardağa olanak sağlıyor.

th-1-1024x406.png

Picture8.png



  • TH-2 Filtre Kağıdı
Gövde ve Tatlılık
– Kalınlık-2: Kalınlık 0.22mm

– Yoğunluk: Orta

– İki Tarafı Krepeli (düşük yükseklik)

Bu kağıdın iki tarafı krepeli ancak krepe yükseklikleri düşük seviyede. Yüzey alanı tek tarafı krepeli kağıda göre biraz daha büyük olduğundan toz partiküllerin tutunma alanı da daha büyük. Demlemenin ilk yarısında toz partikülleri daha az tutunma gösterdiğinden akış oldukça tutarlı iken demlemenin son yarısında ise toz partiküllerin tutunması arttığından akış hızını frenlemekte. Böylece ilk yarısı hızlı, ikinci yarısı ise daha yavaş akış sayesinde bardakta gövde ve tatlılığın artışı mümkün.

th-2-1024x414.png

Picture8.png



  • TH-3 Filtre Kağıdı
Denge ve Lezzet
– Kalınlık-3: Kalınlık 0.28mm

– Yoğunluk: Düşük

– İki Tarafı Krepeli (Dengeli yükseklik)

İyi dengelenmiş iki taraflı krepe, suyun kusursuz akışını sağlamakta. 3 tip kağıt içerisinde yüzey alanı en geniş olması sayesinde tüm toz partikülleri tutunsa dahi su akış alanı en başından sonuna kadar bozulmuyor. Düzenli akış oldukça dengeli ve lezzetli bir kahve elde etmenizi sağlıyor.

th-3-1024x414.png

Picture8.png


  • ABACA Filtre Kağıdı

Bu kağıt, ABACA(Manila Lifi) ve bir ağaçlandırma projesinden elde edile kağıt hamurunun karışımından imal edilmektedir. FSC sertifikalı ABACA filtre kağıdı çevreci bir üründür diyebiliriz. FSC sertifikası karışımda kullanılan liflerin çevre dostu yöntemlerle üretildiğinin kanıtıdır. Abaca, oldukça yüksek hava ve sıvı geçirgenliği, sertlik ve elastikliğe sahiptir. Cafec hava kurutma sistemi sayesinde filtrelerin iki yüzü de dengeli bir krepe yapısına sahiptir. Bu özellikleri sayesinde Abaca kağıt filtreler, hem dayanıklıdır hem de demleme sırasında tıkanmaların önüne geçmeye yardımcı olur. Bir yandan da klasik kağıtlara göre daha sürdürülebilir bir hammadde karışımına sahiptir. Ve elbette, Japonya’da üretilmiştir.


ABACA’ nın Avantajları
ABACA lifleri kağıt hamurundan 4 kat daha güçlü yapıya sahip olmasına rağmen ağaç lifinin yarısı kalınlığındadır. Avantajları sayesinde, birçok profesyonel “ABACA filtre kağıdı”’ nın yüksek kalitesini takdir etmekte.



JHDC Resmi Ürünü
Bu filtre kağıdı JHDC (Japonya Demleme Şampiyonası) resmi ürünü ve “iyi bir asiditeyle yüksek kaliteli kahve” demleme alanında oldukça iyi puanlama almıştır.


th-tablo3-768x576.jpg
 

teyyaredenkahve

Kahve Masası ✈️
Yönetici
Katılım
28 Nis 2017
Konum
İstanbul
Cafec 'in sitesi çok güzel bilgilerle dolu ve eğitici. Paylaşım için teşekkürler. Eline sağlık.

Filtre kağıtlarını anlamama yardımcı olan sitelerden biriydi. Özellikle krepe yapısı, kalınlığı, vs...

Ankete bir seçenek daha lazım :D Hario :D ya da kullanmıyorum :D
 

portakalhalil

Uzman Demleyici ☕
Katılım
20 Ocak 2022
Cafec 'in sitesi çok güzel bilgilerle dolu ve eğitici. Paylaşım için teşekkürler. Eline sağlık.

Filtre kağıtlarını anlamama yardımcı olan sitelerden biriydi. Özellikle krepe yapısı, kalınlığı, vs...

Ankete bir seçenek daha lazım :D Hario :D ya da kullanmıyorum :D

Abi düzenleyeyim dedim yanlış yaptım sen bi bakar mısın ? İki ayrı seçenek gibi oldu silinmiyor da :D
 

portakalhalil

Uzman Demleyici ☕
Katılım
20 Ocak 2022
Sanırım düzeldi :D Eline sağlık.

Benim gibi Hariocular artık ankete katılabilir.
Hario içinde ayrı başlık gerekiyor bence o da çünkü içinde ayrılıyor :D , 100 lü kutu, 40 lı kutu, bol poşet japon, sık poşet hollanda (en şikayet alan da bu hollandalar) . İsmail abinin sanki incelemesi vardı diye hatırlıyorum. @pepukkahve
 

cooper52

Yeni Demleyici
Katılım
29 Ara 2020
Cafec traditional kullandım, bozdu kendini th3 kullandım aşırı pahalandı. Şimdi 40 lık hario kullanıyorum, traditional ve th3 arası hızında açıkçası memnunum şuan.
 

onderaydin

Yeni Kahvesever
Katılım
11 Haz 2019
SLM21H dışında bir traditional kullanmadım fakat hario 40'lık poşetin gerisinde bir seri, hız anlamında. Özellikle karıştırma ve spine gelemiyor. Kahveyi tamamen kendi haline bırakırsanız akış baştan sona güze fakat müdahale edildiğinde tıkanıp yavaşlıyor. Hario japon 100lük bol poşet de var elimde fakat henüz onu denemedim.
 

4PieD

Yeni Kahvesever
Katılım
1 Tem 2021
Hario 40 > Hario 100 > Traditional olarak görüyorum şu an. Tabi arkadaşın da dediği gibi müdahale etmeden tekrar denerim.
 

Shepherd

Kahve Masası Fan Club
Katılım
22 Ağu 2020
Konum
İstanbul
SLM21H dışında bir traditional kullanmadım fakat hario 40'lık poşetin gerisinde bir seri, hız anlamında. Özellikle karıştırma ve spine gelemiyor. Kahveyi tamamen kendi haline bırakırsanız akış baştan sona güze fakat müdahale edildiğinde tıkanıp yavaşlıyor. Hario japon 100lük bol poşet de var elimde fakat henüz onu denemedim.

Hario 40 > Hario 100 > Traditional olarak görüyorum şu an. Tabi arkadaşın da dediği gibi müdahale etmeden tekrar denerim.

hario daha lezzetli.

Bu üç yoruma da katılıyorum, ekleme ve açıklama yapmak istiyorum. Cafec sitelerinde yazan bilgiler ne kadar doğru bilemem ama bariz farkları birebir gözlemleyerek tecrübe ettik bir grup arkadaşla.

Elimde hala cafec traditional SLG1H serisi filtreleri tutuyorum, stabil akış veren, dokusu bile kendini hissettiren hızlı ve tıkanmayan filtreler.SLM21H serisi ise dokusunda bile kendini fark ettiren, akış önce hızlı başlayıp sonlara doğru yavaşlayan, total sürede 20-30sn fark ettiren ve tıkanan bir filtre. Bunun üstüne Cafec firması da geçen sene kağıtlar aynı bunlar tolere edilebilir farklar, biz test ettik sorun yok deyince. Detaylarda kendini boğan biz ev demleyicilerini hafife alınca, bütün o roast level filtreler ve cafec filtreler arası farklar hem cazibesini hem de ihtişamını yitirmiştir gözümde. :D

Şuana kadar Cafec filtrelerinden tükenen traditional ve festivalde denemek için aldığım TH-3 filtrelerden en iyi sonucu aldım. @nuclearmoonrise yeni seri TH-3'lerin de eski halinden eser kalmadığını söylemişti. Kullandığım Hario 40'lı filtrelerden hep en iyi sonucu aldım, baştan sona stabil bir akış ve tıkanmama. Maalesef bol poşet japon üretimleri natural kahvelerde bazen tıkanıyor, traditional aynı kahvelerde hem tıkanıyor hem yavaşlıyor. Elimdeki Abaca için konuşursam da 40lı ile bol poşet arasında, 40'lıya yakın bir yerde, dokusu falan farklı ama demleme konusunda bir fark göremedim, pahalı buluyorum.

Şuan yeni gelen 40'lı paket 01 filtrelerden de var elimde, birleştirme yeri elimde eskiden aldığım 02 filtrelerden farklı duruyor ama doku olarak bir fark hissemedim, üst üste demlemeler yapıp notlarımı paylaşırım. :D
 

effecann

Tecrübeli Demleyici
Katılım
2 Şub 2022
Konum
Muğla
Selamlar bende traditional ve 40lık poşet kullandım. Evde açılmamış TH3 var. Hiç TH2 veya TH1 kullanan yok mu
 

nuclearmoonrise

Eşsiz Kahve Çekirdeği
Katılım
29 Kas 2018
Selamlar bende traditional ve 40lık poşet kullandım. Evde açılmamış TH3 var. Hiç TH2 veya TH1 kullanan yok mu
TH1 için pek bir şey diyemem ancak daha tatlı, asiditesi düşük ve gövdeli kahve istiyorsanız TH2 bunun için var. Cafec serisinin en yavaş filtresi bu ama süre 3.30'lara çıksa da çekirdeği ince öğütmediğiniz sürece acı sonuç vermiyor. Ben geçen sene bir paket bitirdim. Şu anda da arada sırada kullanıyorum.
 

veyselgundogdu

Yeni Demleyici
Katılım
29 Ocak 2020
Sıklıkla demlemelerimi TH-3 ile yapıyorum, TH-3 özellikle floral ve meyvemsi çekirdekler için çok uygun. Bazen TH-3 yerine Abaca kullandığım zamanlar da oluyor, garip bir şekilde bazı çekirdekler de Abaca ile güzel sonuç veriyor. Gelelim TH-1'e, genelde gövdesi yüksek çekirdekleri dengelemek için bu kağıdı tercih ediyorum, gövdenin baskınlığını azalttığı için diğer notaların öne çıkmasına imkan veriyor. Fakat TH-1 floral çekirdekler için çok uygun değil.

TH-3 ve Traditional kağıtlarını deneme fırsatım olmadı.

Cafec'e geçtikten sonra başka kağıtlar kullanamaz oldum :D bu iyi mi kötü mü bilemedim valla, demlemeyi bariz şekilde etkilediği kesin...

Not: Kullandığım Cafec kağıtlarında özellikle tıkanma ile ilgili bir sorun yaşamadım.
 

endivit

Yeni Kahvesever
Katılım
23 Şub 2017
İsmail beyin hazırladığı videodan beri TH-3 kullanıyorum ve memnunum
Anlamadığım TH-3 kalınlık olarak 0,28 mm ile en kalın olan filtre ancak en hızlısı nasıl oluyor ?
Birde kawa sitesinde de cafec filtreler satılıyor ancak, ürün isimleri tamamen farklı ve çok çeşit var, acaba bizdeki satılan ürünlerele kaliteleri aynı mı?
 
Üst