Fellow Ode Gen 2

Abdurrahim

Profesyonel Demleyici
Katılım
13 Eyl 2024
Arkadaşlar farkettim ki forumda fellow değirmenleri için bir başlık yok. Alacak-satacak arkadaşlara bilgi açısından iyi olabilir diye düşündüm.


Fellow Ode Gen 2 (350 $)

Ode gen 2, gen 1 den sonra piyasaya sürülen burrunde,mikronlarında, bir kaç özelliğinde iyilestirmeye gidilmiş versiyon. Prismodan cold brewe kadar öğütüm sağlamaktadır. Kendisi düz bıçaklı bir değirmen.
  • 64 mm paslanmaz çelik düz bıçak
  • 31 ayarlanabilir derece
  • Anti-statik özellik (gen 1 de yokmuş)
  • Otomatik durma
  • Tek seferde 100 gr yük haznesi


Birkaç araştırma yaptıktan sonra Ode Gen 2 almaya karar verdim. Karar sürecimde Opus ve Ode hakkında birçok video izledim. İzlediğim videolarda, özellikle Opus kullananların sıkça yaşadığı doz kaybı problemi dikkatimi çekti. Kararımı verdikten sonra, evde Ode Gen 2 ile bazı denemeler yaptım. 15 gram ve 20 gram kahveyi yaklaşık 7-8 saniyede öğüttü, öğütücü ise 10. saniyede otomatik olarak kapandı. 30 gram kahveyi ise yaklaşık 9-10 saniyede öğüttü ve 12. saniyede kendiliğinden durdu. Yaptığım bu üç denemede de hiçbir doz kaybı yaşamadım. Bu performans, cihazdan oldukça memnun kalmamı sağladı. İlerleyen süreçte kahve ile ilgili yorumlarımı da eklerim.
 
Son düzenleme:

Abdurrahim

Profesyonel Demleyici
Katılım
13 Eyl 2024
Fellowa mikron aralığı için e-posta atmıştım. Bana şu tabloyu gönderdiler.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20250609_014819.jpg
    IMG_20250609_014819.jpg
    196.5 KB · Görüntüleme: 92

enkoppkaffe

Tebrikler - Rütbeni Kendin Seç?
Katılım
22 Ocak 2023
Hocam bu ikisi çok farklı iki değirmen aslında. Ayrı başlıklar altında değerlendirmek daha doğru olabilir.
 

Abdurrahim

Profesyonel Demleyici
Katılım
13 Eyl 2024
Ode kullanan arkadaşlar varsa ilk çalıştırdığınızda gürültülü başlayıp seviyesi azalan bir ses olur. Okan hocamla sohbet arasında rpm düşüyor mu diye konuşmuştuk. Olay aslında cihazın kendisi bilerek bunu yapıyor,normali bu yani. Endişelenmeyin 😃

 

Abdurrahim

Profesyonel Demleyici
Katılım
13 Eyl 2024
2.bir husus ise kapağını açtığınızda 2 çeşit vidalama var. Biri sıfırlama (kalibrasyon ) esnasında (kırmızı işaretli) , diğerleri temizleme esnasında (mavi işaretli)
1000199346.jpg
 

Abdurrahim

Profesyonel Demleyici
Katılım
13 Eyl 2024
Temizleme esnasında tüm vidaları söktüğüm için arkadaşları da bilgilendirmek istedim. Şu aşağıya bırakacağım link ve video , kalibrasyon için beyaz halkayı çıkardığımda (kırmızı vidaları söktüğümde ortaya çıkan bir parça.(Resim ) İsaretledigim vidayı sokmenize gerek yok hocam.Olur da dokunursaniz çözümü aşağıdaki video. Ben dokundum siz dokanmayin hocam😅💕
1000199349.jpg
 

Abdurrahim

Profesyonel Demleyici
Katılım
13 Eyl 2024
Bu sabah başıma gelen ve kısa süreli kalp krizine neden olan bir durumu, eğer aranızda yaşayan olursa panik yapmasın diye hem içimi dökmek hem de çözümünü paylaşmak için yazıyorum. 😅😅

Sabah cold brew için 60 gram çekirdeği kalın öğütüm 11 numarada öğütmeye çalıştım. Her şey yolunda giderken cihaz aniden durdu ve sanki alarm çalar gibi kesik kesik ötmeye (biplemeye) başladı. Motor dönmüyor, tık yok. Değirmen resmen elimde kaldı sandım.🤣🤣

Megersem çekirdek sıkışınca cihaz kendini "motor koruma moduna" alıyormuş. Sitesinde elektrikle bağlantısını kesip 2-3 dakika bekleyin açılır dese de bende açılmadı. Cihazı açıp sıkışan kahveyi/çekirdeği temizleyip , kalibrasyonunu yapmak en temizi🙂
 
Üst